Saturday 12 November 2011

Akhirnya....

Akhirnya...
Aku buat post, hehe,,punya laa sekian lama tak edit blog. Thanks to Syahirah Zaizuldin sebab telah membantu aku edit blog ni. Harapkan aku, sekian je la, huhu! Sekarang aku dah masuk f6 kat Smk Jalan Tasek, Ipoh, teringat la pulak, zaman aku menganggur tunggu result SPM. Benda yang aku baca cuma satu, iaitu buku, tak kisah la buku apa, asalkan buku. hehe!

Seterusnya, mereka ni lah kawan yang bawak aku menjongket ke mana-mana aja.. #DALAM IPOH JE# Rindu sama mereka. Semoga kita semua berjaya di menara gading. Ceyh, ayat skema. =D
Buat masa ni, aku still sama tempat belajar dengan Chera, Syimah kat Poli Ungku Omar, Ajmal bakal belajar di KLMU, Muzni akan pergi ke Poli Pd. Kdey pon sama kot. Sedihnya. Tapi, mereka semua berjihad mencari Ilmu!

                                                  Dari kanan :Ajmal, Syimah, Chera dan Aku

                                                              Muzni & Kdey

Tingkatan 6. Belom masuk, banyak orang kata susah. Memang STPM merupakan ujian yang paling susah di Asia Tenggara, namun ingat belom cuba belom tahu! Rupa-rupanya, asalkan kita study. Benda tu mudah sebenarnya. Kelebihan masuk f6 ialah calon STPM mudah masuk U untuk meneruskan degree, jalan yang paling mudah dan murah ke U, calon STPM didahulukan ketika permohonan masuk U. Alangkah, bertuahnya.. Tapi, ingat, pointer untuk sambung degree ialah 3.00. Oleh itu, sekurang-kurangya untuk 4 mata pelajaran, calon STPM harus mendapat semua gred B. Insyaallah! Kawan-kawan di Tingkatan 6 Rk2 ..
                                Wawa, Deena, Yasmin, Lily,Wani, Ama, Wahida, Asyikin, Chera
                                          #tiada dalam gambar : Amira, Vaidegi, Kasturi, Devi, Abraham, Komathi,
                                                                            Faizul, Syazwan, Rina

Hope sangat, persahabatan kita berkekalan. Walaupun masih baru. AMIN..


No comments:

Post a Comment